Het Zuidereiland

24 december 2016 - Picton, Nieuw-Zeeland

De overtocht valt mee...lezen, spelletje en je bent zo aan de overkant ... midden in de nacht rijden we een holidaypark in Piction op, lichten uit en slapen ! Zaterdagmorgen vroeg uit de veren ... gelukkig schijnt het zonnetje weer volop en we rijden door naar het Abel Tasman park. Een kleine afstand en om twaalf uur op het volgende park. Echt fijne parken om te verblijven, alle voorzieningen aanwezig.

We gaan een stukje van het coastpad wandelen...met een watertaxi brengen ze ons naar een baai ...op het strand gaat de loopbrug uit en ...de wandeling kan beginnen. Prachtig....Geweldig ...soms zeggen we tegen elkaar wat zou je ervan zeggen ...even stil genieten maar!!  Weer zo'n zeven kilometer, en we komen  uit in een volgende baai. Prachtig strand en daar wacht iedereen weer op de taxiboot, wel een gevoel van, iedereen kijkt ernaar uit of er wel echt een boot komt. Zo hebben mensen waarschijnlijk vroeger echt uit staan kijken tot er iets bewoog aan de horizon. We moesten ook wel echt op tijd zijn want het was de laatste taxiboot en omdat het morgen Crhistmas day is komt er pas morgen weer een....een prachtige vaartocht tussen de bergen en fjorden door en we worden weer op het strand van Kaiteriteri afgezet.

Even omschakelen want we moeten onze kerstboodschappen doen ...inmiddels half zeven en dus rustig in de supermarkt ... snel klaar .. christmascake, christmaspudding, lekker stukje vlees en om het toch een beetje Hollands te houden ...bloemkool !

We rijden langs de kerk en zien dat er om half twaalf een kerstnachtdienst is, op loopafstand van het park daar willen we vanavond wel heen. Sjaak maakt ons kerstavonddiner klaar ...behelpen in een camper (heel anders Henco), maar het smaakt goed !

1. A.C Meijvogel:
    25 december 2016
    Heel mooi om te lezen wat jullie doen. Ben ook wel benieuwd naar foto's ervan.