Kerstnachtdienst in Motueka

25 december 2016 - Picton, Nieuw-Zeeland

Tegen elf uur wandelen we naar de kerk ...ontvangst met koffie/thee en...christmascake. Een beetje verloren zitten we tussen de mensen van de gemeente ...niemand die contact zoekt...buiten een grote geluidsbox ...(hoezo kerkkoor ..met mooie kerstmuziek...daar luisteren we naar...Tegen half twaalf als de dienst bijna begint toch nog iemand die een praatje maakt en ons iets verteld over de "anglicaanse kerk" ...

De service (mooi woord toch) begint en we zingen Silent Night....bijzonder in het Engels in een oud stoffig kerkje met oma achter het orgel maar wel ondersteuning van twee goed zingende dames. Verder hetzelfde als in Nederland, lezingen uit Lucas...overdenking  .. (ik citeer) traditioneel maar gericht op de taak van de mensen die nu in de wereld leven. We zingen nog een kerstlied speciaal van hier.

Not on a snowy night by star or candelight ..Nor by an angel band there came to our dear land...,Te Haranui, Te Haranui, Te Haranui ,,Glad tidings of great day, But on a summer day, within a quiet bay...The Maori people heard the great and glorious word .

we geloven het direct ...de dagelijkse gedachte ...we mogen verschillende religies hebben, verschillende kleuren, maar we behoren allemaal tot een menselijk ras.

de pastor kan ook goed zingen en na de service pakt hij zijn gitaar en zingt ..Mary had a baby boy...bijzonder...

Tegen een uur lopen we, genietend van een geweldig mooie sterrenhemel, terug naar het park...

Vanmorgen worden we gewekt door de zonnestralen die de camper binnendringen...maken een kerstontbijt ...eitje, jus'orange, toast en dat heerlijk in de zon. Blijft wel vreemd dat we foto's krijgen van het kerstavond diner  van Henco (dat missen we) en wij aan het ontbijten zijn.

we wish you all MERRY CHRISTMAS !!

1. A.C Meijvogel:
    25 december 2016
    Hoe bijzonder om dat mee te maken aan de andere kant van de wereld. Zie hier nog geen dominee zijn gitaar pakken en zingen. Haha
  2. A.C Meijvogel:
    Jullie ook fijne kerstdagen
  3. Tineke:
    25 december 2016
    Het is heel erg bijzonder om zo''n kerstviering mee te maken elders op de wereld!
    De boodschap is hetzelfde...de beleving anders, intenser en iets om te herinneren elke kerst die nog volgt!
    Koester deze viering en heb met elkaar twee mooie zomerkerstdagen! Liefs uut Meppel