Bij de Ferry

23 december 2016 - Picton, Nieuw-Zeeland

We staan bij de veerhaven ... ingecheckt om naar het Zuidereiland te gaan. Twee prachtige zonnige dagen gehad en gereisd. Van Gisborne naar Havelock North een prachtige tocht dwars door de bergen veel bochtenwerk dus flink heen en weer geschud in onze 'comfortabele' camper. We ontbijten eerst in het zonnetje maken dan een wandeling over de boulevard, even met de voeten in het water. Niet echt koud maar om er nou direct in te springen ... daar wachten we nog even mee. Onderweg stoppen we bij de hotsprings van Morere ...daar maken we een wandeling van een half uur door de bush en maken dan gebruik van de thermale baden ...heel warm en heel koud ...goed voor " lijf en leden" zullen we maar zeggen. Heerlijk relaxed vervolgen we onze reis, hebben nog steeds het gevoel dat we door moeten en er weer een dag voorbij is, voor ons gevoel vliegt de tijd en dan staat er op de kalender " tijd vliegt niet, wij willen en doen teveel " ...maar de afspraak voor het eerste familiebezoek is gepland en we willen ook een beetje op tijd aankomen. Tegen vijf uur komen we aan in Havelock North, als we de vlag van Zeelandia zien weten we waar we moeten zijn en een leuke ontmoeting met Ernst, Margot, Marleen, Rob en Tim. Leuk om even een kijkje in hun leven in Nieuw Zeeland te krijgen.Tijdens een hapje en een drankje aan het zwembad vertellen ze over de leefgewoonten, school en werk. Ze wonen aan de rand van de bergen en na een heerlijke maaltijd rijden we nog even naar de top van de Te Mata. Al bijna donker maar een mooi uitzicht met heel veel lichtjes. Ernst wil morgen met ons de berg beklimmen dus na een kop koffie/ thee naar bed. We vertrekken om half negen. Een prachtige wandeling soms heftige stukken klimmen, van zo'n zeven kilometer. Mooi uitzicht op de top over de Pacific en aan de andere kant het dal. Fijn om met een gids Ernst te doen. Hij kan ons vertellen waar welke plaats ligt en wat er verbouwd wordt ...veel druiven en fruitteelt. Een heerlijke kop koffie en een cheesepie, dan nog een snelle douche en we vervolgen onze reis naar Wellington. Het eerste stuk schiet lekker op een vrij vlakke highway maar het laatste stuk weer door de bergen en...het begint te regenen, heel veel wind,we denken al als dat morgen ook zo is ...na een nacht met heel veel regen rijden we naar Wellington, waar we de warmte binnen in het Te Papa museum zoeken... De geschiedenis van de Maori's...een hapje eten en ik kan je nu vertellen, we staan klaar om te boarden en het waait nog steeds ...nicht Ingrid apt al of we seasick pillen hebben, maar nee die hebben we niet ...we zullen zien...de WiFi in de camper werkt nu ook dat is prettig !

1. A.C Meijvogel:
    23 december 2016
    Mooie foto's en verhalen. Leuk omdat mee te maken. Fijn dat jullie er van genieten.
  2. A.C Meijvogel:
    23 december 2016
    Gefeliciteerd met Cees-Jan. Zal raar zijn aan de andere kant van de wereld.
  3. Magda:
    23 december 2016
    Jullie beleven en zien wel veel , zo te lezen! En wat is het daar mooiiiiii!
    Als je zoveel meemaakt vliegt de tijd natuurlijk......maar pluk de dag.
    Wel gek dat jullie in korte broek rondlopen en wij morgenavond kerst vieren in de koude Grote Kerk met dikke kleren aan.
    Fijne Kerstdagen!

Liefs Henk en Magda
  4. Jet:
    23 december 2016
    hartelijk gefelicteerd met de verjaardag van cees jan
    ik ben benieuwd hoe het jullie zal gaan op de kerstavond.

lieve groet jet