Awesome

13 januari 2017 - Zwolle, Nederland

Na zes uur op de luchthaven van Shangai ...zien hoe alles gaat ...schoonmaakploegen rijden af en aan om te zorgen dat iedereen weer in een schoon vliegtuig kan, koffers inladen, vliegtuigen voltanken, catering en we zien een soort ceremonie ...twee mensen die het vliegtuig begeleiden tot het klaar staat voor vertrek..blijven keurig in de houding staan, maken een buiging en zwaaien het vliegtuig uit . Wij zaten ook aan de raamkant dus kijken goed maar ...aan onze kant geen 'uitzwaaiers' ... Vlogen het laatste stuk met KLM, een luxe modern vliegtuig. Eigen mediascherm...goede stoelen, maar twaalf uur zitten is toch echt lang. Een prachtige vlucht ondanks dat je op zo'n 11 kilometer hoogte vliegt is er een schitterend zicht op de Gobi woestijn en Siberië.

Schiphol: Janine, Henco, een enthousiaste Thom en een blije Ralf staan ons op te wachten...snel de koffers ophalen en aan de koffie ...verhalen uitwisselen..vier weken, als je het zegt en als je er voor staat lijkt het heel lang, maar het is voorbij gevlogen.

Even wennen aan een kleine auto ...omschakelen van warm naar koud en nu weer aan een groot huis ...snel de kachel aan en nog even tijd voor het laatste verhaal...was leuk om te schrijven, alles van de dag gaat weer een keer door je gedachten...

Twee dingen die we hoorden pasten wel bij onze reis ...

• het maakt in Nieuw-Zeeland niet uit of je naar links of rechts gaat..het is altijd mooi !
  • Maak onderscheid tussen reizen en vakantie houden.

We begonnen met ....

reizen wordt beleven, een belevenis is het echt geworden .. een onvergetelijke reis!

onthaasten...gelukt !

genieten.....iedere dag van mooie momenten genoten !

leven.....bedenk het is weer een dag van je leven...goed bevallen...die nemen we thuis ook nog mee !

Sluiten deze geweldige reis af met een gedachte van een eilandbewoner:

"wees als de zee: neem op gezette tijden afstand om daarna vernieuwd en  overvloedig  terug te keren"!

1. Tineke:
    13 januari 2017
    Lieve alledrie:-) Fijn dat jullie zo hebben genoten! Heb erg meegenoten van alle verhalen! Ik ben blij dat jullie nu weer veilig en gezond thuis in Zwolle zijn, liefs
  2. A.C Meijvogel:
    14 januari 2017
    Fijn om te horen en te lezen dat jullie weer veilig zijn aangekomen in Zwolle. Heb zeer genoten van jullie verhalen en foto's. Welkom home.
  3. Magda:
    Lieve mensen,
    Welkom in ons koude Kikkerlandje.
    Het was erg fijn om jullie reis steeds zo van dichtbij mee te maken door jullie dagverslagen. Maar we zijn ook nog wel erg benieuwd naar jullie mondelinge verhalen en nog meer foto's.
    Tot snel!
  4. Steenwijk van:
    14 januari 2017
    Fijn dat dat jullie weer veilig thuis zijn hebben genoten van jullie verhalen, nu van de warmte in de kou jammer geen sneeuw, maar met een fantastische vakantie om aan te denken. geniet dit weekend van je gezin.

liefs peter en Siepie
  5. Ruud Van Pelt:
    Welkom terug!!
  6. Wim:
    14 januari 2017
    Home, sweet home! Welkom thuis in Zwolle. Fijn dat het allemaal goed verlopen is.