Wijn - wijn - en nog meer wijn

7 januari 2017 - Wellington, Nieuw-Zeeland

vandaag, zaterdag 7 januari 2017, reizen we van Hanmer Springs naar Picton. Een behoorlijke reisdag en dat vanwege de aardbeving van november 2016. Het plan om via Kaikoura naar Picton te rijden moest gewijzigd worden. We zijn wel naar Kaikoura gereden (zie eerder verslag) en hoorden dat kort nadat wij terug naar Christchurch zijn gereden ook die weg weer was afgesloten. Kortom een omweg via de Lewis pas en Murchison van 350 km. naar Picton. Onderweg stoppen we bij een indrukwekkende waterval, de Maruia Falls.

We rijden via de Lewis pas, een prachtige route met na iedere bocht weer nieuwe verbazingwekkende beelden. Een stop aan het lake Rotoroa in het Nelson Lakes National Park voor een lunch is opnieuw: whow.

We rijden verder door het grootste wijngebied van NZ. De Richmond Range is de grootste van NZ. Kilometers rijden door wijngaarden en echt we zijn niet gestopt tot we voorbij Blenheim stoppen bij de Johannes Range, helaas is deze vandaag gesloten. (er ligt gelukkig nog enige voorraad wijn in de bagageruimte van de camper)

In Picton lopen we 's avonds nog laat door de jachthaven en het gezellige centrum van het stadje. We drinken voor de camper nog maar een wijntje voor we onder zeil gaan.