Hanmer springs

6 januari 2017 - Hanmer Springs, Nieuw-Zeeland

We gaan relaxen in Hanmer Springs zo'n 175 kilometer van Christchurch...maken een stop bij Mighty ...het camperdepot... we wisselen ons linnengoed en Henk vraagt of ze even naar de remmen kijken want die piepen al de hele reis....deze stop gaat iets langer duren...de remschijven moeten vervangen worden! Drinken koffie en als het iets langer gaat duren brengt de shuttlebus ons naar een shoppingcentrum en krijgen we een lunch aangeboden. Na een uurtje worden we gebeld ...klus geklaard... de shuttlebus haalt ons weer op en de camper staat weer klaar. Nog een fles wijn ter compensatie.....(hoe komt Jan Splinter door de winter... zullen we maar zeggen ) rond 1 uur vertrekken we richting Hanmer Springs, een prettiger gevoel..."muizen verdwenen", zegt Henk.

De dagelijkse gedachte vandaag..."uiteindelijk gaat her er niet om wat je meemaakt maar... hoe je er mee omgaat"

De Springs zijn tot negen uur open dus alle tijd om op het vakantiepark te verpozen en...de was moet ook weer even gedaan.

Tegen zes uur wandelen we naar de Springs....volgens een legende van de Maori's "is er hele hete houtskool van een berg op het Noordereiland hier uit de lucht komen vallen", daardoor zijn deze hotsprings ontstaan......Hanmer Springs ligt beschut in de bergen en is al lang in trek vanwege zijn geneeskrachtige bronnen. Het is het best onderhouden en meest uitgebreide warmwaterresort van het Zuidereiland. Een heerlijke avondzon en we genieten van verschillende baden 38 graden, zelfs 42 graden met sulfar. Mijn zilveren ring vergeten af te doen is nu koperkleurig ...(weet van een vorige ervaring dat hij weer zilver wordt) Heerlijk relaxed wandelen we tegen negen uur naar het park.Straks onder de schone lakens dat moet zeker goed slapen.