Shanghai

17 december 2016 - Shanghai, China

Na een goede vlucht landen we om 01.00 uur in Shanghai... de klok mag zeven uur vooruit dus het is 08.00 in de morgen ... hebben al ontbijt gehad in het vliegtuig en nu vragen hoe het met de bagage gaat ...wel of niet zelf zorgen dat het mee naar Auckland gaat ...wordt voor gezorgd, omdat ze op Schiphol gezegd hadden dat we het zelf moeten regelen vragen we het voor de zekerheid nog een keer .. dat kan je beter niet doen .. luisteren en accepteren ...klinkt als: wegwezen! Op naar de uitgang .. papieren invullen dat we maar 1 dag blijven en lang wachten ...Als we na anderhalf uur eindelijk buiten komen worden we gevraagd of we een taxi willen ...eigenlijk niet maar het blijkt met de bus ruim een uur te duren voordat je in het centrum bent.. we krijgen voor een billijke prijs een sightseeing door Shanghai en worden weer terug gebracht naar de luchthaven ... eerst naar de televisietoren we kunnen alleen niet naar boven ..pinnen kan niet en ..geen bank te vinden..wel een prachtige promenade langs de rivier de Bund en we kijken in the Old City...half vier weer terug op de luchthaven waar we weer anderhalf uur nodig hebben om binnen te komen .. kreeg van Janine een tekst van Loesje ..." tegenwoordig word je op het vliegveld grondiger onderzocht dan door je eigen huisarts " is bijna waar.... nu alle tijd om even te rusten , te lezen, te schrijven en dan straks eten .. we denken...chinees !!