Nieuw Zeeland

19 december 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

De vliegreis zit erop ... een rustige vlucht ... 00.55 vertrokken uit Shanghai en om 02.00 uur zitten we aan de warme maaltijd. Daarna gaan de lichten uit en slapen we wat ...af en toe wakker ... steeds dezelfde houding en je kan niet veel anders ... ruimte beperkt zullen we maar zeggen en .. we mogen zelfs uitslapen. Zondagmorgen 10.00 uur gaan de lichten pas weer aan en krijgen we ontbijt .. niet slecht, omelet en een warm broodje, yoghurt met honing en fruit, jus'orange...alsof je thuis bent. We landen om 12.15 uur. De klok mag weer vijf uur vooruit dus is het 17.15 uur (de lunch kunnen we dus vergeten) . Door de eerste paspoortcontrole gaat snel, de briefjes in het vliegtuig ingevuld...en een vriendelijke douanebeambte met een familiegevoel ...kom maar alle drie tegelijk ...stempelt in onze paspoorten . Even spannend of de koffers er zullen zijn maar ook dat is gelukt! Dan door de tweede controle, iets strenger weten we zeker dat we niets aan eten o.i.d bij ons hebben?? Alle tassen weer een keer door de scan en ... we zijn in Auckland binnen !! Een ontvangsthal vol vrolijke mensen (is toch echt anders dan in Shanghai) en behulpzame mensen die direct zeggen ...you are  welcome... and can we help you...zo zitten we snel in de taxi ... Sjaak met hoofdpijn,de taxi chauffeur deed de de kofferbak te snel dicht. Naar ons hotel in het centrum van Auckland ...de eerste indrukken, zonnig, warm, prachtig groen....als ik het bed zie is de verleiding groot maar ...eerst nog wat eten, snel opfrissen en naar het centrum (het is inmiddels 20.00 uur) dus na het ontbijt tijd voor een hapje, zeker voor Henk ...in een Pub met veel Belgische biersoorten is het genieten! Als we dan terug zijn in ons hotel en ons bed zien ....weten we pas weer waar we zijn als we tegen zes uur wakker worden, het leven in de stad komt op gang. Ons ritme is ook wat verstoord dus allemaal klaar wakker, maar liggen is na al dat zitten en hangen ook wel prettig. Vandaag gaan we de camper ophalen en kan het avontuur echt beginnen !