Weer een prachtige dag

28 december 2016 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

op tijd naar bed en op tijd opstaan ...that's live in a camper...ook vandaag weer vroeg lawaaierig op het park en druk in het toiletgebouw, veel mensen betekent vanmorgen met koud water douchen. Dat is dan weer minder leuk...

We rijden al om half tien, een zonnige dag...de wolken in de bergen hebben er nog wat moeite mee maar we zien hier en daar al mooie witte toppen.

Stoppen bij Knights Point een van de mooiste uitkijkpunten van het zuiden van West Coast, hoog boven een imposante rotswand langs de kust. Prachtig viewpoint... Sjaak en ik dachten een walvis te spotten maar er staat iemand mer een grote verrekijker naast ons en wat dacht je ...in het Nederlands ...rotspunt!

Veel nationaliteiten in Nieuw Zeeland ... Nederlanders, Duitsers, Fransen zijn we al tegengekomen maar ook heel veel Aziaten, busjes vol en overal hetzelfde ..uit het busje ... klik, klik, klik snel wat foto's en weer instappen.

Via het plaatsje Haast vervolgen we de route naar Oueenstown, dat is onze eindbestemming vandaag...onderweg nog een wandeling naar de Thunder Creek Falls...een donderende waterval...en een imponerende kloof ...Geweldig mooi !

Lunch op een prachtige plek met uitzicht op een mooi dal, de eerste zandvliegjes denken we, gelukkig hebben we azaron mee.

Langs lake Wanaka en lake Hawea ...er zijn momenten dat je staat te kijken en denkt ...is dit echt of sta ik in een decor ...zo stil,zo mooi...het Lakedistrict van Nieuw Zeeland.

Een verkorte route over een pass begint heel liefelijk langs beekjes met heel veel lupines, maar ook met veel haarspeldbochten, dat vraagt veel draaiwerk, Sjaak is onze chauffeur vandaag en zegt als we er over heen zijn ...zo'n mooie pas heb ik van mijn leven nog niet gehad.

Om drie uur op het park in Oueenstown...tijd om even wat te drinken in het zonnetje ...dan brengt de shuttlebus ons om vijf uur richting centrum...dat is prettig want met de camper is het lastig in deze stad..Zoeken de Skyline Gondola die brengt ons 450 meter boven de stad ... alweer een prachtig uitzicht over de stad en Lake Wakatipu...erg steil omhoog en wat dacht je naar beneden ... stel voor om te gaan lopen maar de shuttlebus haalt ons om kwart over zeven weer op. Willen we nog wat van de stad zien .. toch maar met de kabelbaan. Slenteren nog wat langs de oever van het meer een gezellige drukte

Een geweldig mooie afwisselende dag ... morgen reizen we verder naar Te Anau

1. Steenwijk van:
    29 december 2016
    Zo te zien hebben jullie een super mooie vakantie, wij genieten mee met jullie reis verhalen
  2. Henri:
    29 december 2016
    We genieten hier van de mooie foto's! Veel plezier!
  3. Henk-Jan Bolster:
    29 december 2016
    Wat een prachtige natuur! Wij wensen jullie een voorspoedige reis.
    Groeten uit Zwolle!