Te Anau

30 december 2016 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

vandaag een 2 in 1 verslag. Na Queenstown, een prachtige wintersportplaats op weg naar het zuidelijkste punt van onze reis: Te Anau. Een prachtige route, door een bergachtig gebied met een prettig rijdende hoogvlakte. Veel meren, schapen en herten, het blijft oogstrelend om dit alles te zien. Na een stop bij een prachtig meer, zien voor het eerst 'wild-kampeerders'. Rond vier uur bereiken we ons doel: Te Anau TOP 10 Holiday Park. We maken nog een wandeling langs het meer, ook nu weer prachtige beelden, een gezellig en sfeervol plaatsje. Na een heerlijke BBQ, verzorgd door Sjaak, maken we nog een ommetje en gaan op tijd plat, morgen vroeg op voor een excursie naar " The place of silence."

Vandaag 30 december gaan we om 7 uur op pad naar de ' Doubtfull Sound'. Nee niet naar de Milford Sound, te druk! Met een bus eerst naar Manapouri, de goede volgers zullen ontdekken dat Manapouri nog zuidelijker ligt, dan een half uur met de boot over lake Manapouri, weer met een bus over de pas, pas dan bereiken we de Doubtfull Sound. Leuke vraag: wat is het verschil tussen een fjord en een Sound? Ik lees de reacties graag.

Verder heb ik er geen worden voor: FANTASTISCH. Schitterende natuur, bergen met sneeuw, vele schakeringen blauw, de 'new zealand Fur Seal', een cruiseschip en ja ook de duikelaars Bottlenose Dolphin. Ook foto's kunnen bijna geen weergave zijn van wat het oog ziet Op de terugreis ben je dan stil en zit je te mijmeren over alle schoonheid van de natuur.

Ook nu weer vele leuke ontmoetingen met reizigers, Fransen, Ieren, Nederlanders en Oostenrijkers and of course ook NZ' ers, die best verrast zijn te horen dat Zeeland de naamgever is van Nieuw Zeeland, ja ja ...

Vanavond om 7 uur maken we een tocht over Lake Te Anau en bezoeken: een glow worm grot. Best spannend en ontspannend, maar daar morgen meer over.

1. A.C Meijvogel:
    30 december 2016
    Geweldig mooie foto's en verhalen. Kan wel lezen en zien dat jullie een geweldige vakantie hebben en er van genieten.
  2. Magda:
    30 december 2016
    De foto's zien er weer zeer indrukwekkend uit!
    Maar goed dat je foto's kunt maken anders kun je misschien niet eens alles onthouden want jullie zijn pas op d
  3. Magda:
    30 december 2016
    De foto's zien er indrukwekkend uit!
    Het is maar goed dat je foto's kunt maken want anders zou je alle mooie dingen vast niet kunnen onthouden. En jullie zijn pas op de helft van jullie reis.
    Goed uiteinde gewenst , zonder of met oliebollen
    Liefs Henk en Magda
  4. Bep:
    30 december 2016
    Wat mooi om jullie reis op deze manier te volgen. Prachtige foto's van een overweldigende natuur. En jullie enthousiaste verhalen. Geniet nog veel van alles wat op jullie weg komt. En een mooie jaarwisseling gewenst en alle goeds voor 2017. Hartelijke groet voor jullie 3en van Wim en Bep.