Prijs de dag niet voor het avond is .... want na regen komt zonneschijn !!

27 december 2016 - Greymouth, Nieuw-Zeeland

Ons geduld word vandaag al beloond ..... om drie uur komt de zon door en ... wat een prachtig uitzicht uit onze camper!! We ruimen snel alles op ... dat moet natuurlijk wel ... anders vliegt alles door de camper .... en rijden naar de "fox glacier" een stevige wandeling van een uur door een geweldig indrukwekkend en impossant dal ... dan mag je niet verder ... je ziet wel de glacier maar echt dichterbij kan alleen nog met een helikopter vlucht en een gids .... als wij dalen vraagt een man die nog aan de heftige klim bezig is aan Sjaak of het nog ver is .. Sjaak antwoordt: not so far, just around the corner, waarop de man verbaasd reageert ... really ... kan het bijna niet geloven ... wij lopen natuurlijk lachend naar beneden.

Rijden richting lake Matheson en weer een schitterend wandeling rond het meer ... dwars door het regenwoud ... als je je fantasie zijn gang laat gaan zie je overal hobbits ... bij dit meer kun je met helder weer en geen wind de weerspiegeling in het water zien van Nieuw Zeelands hoogste bergen. Dat zien we niet, de wolkenband is weer gezakt rond de toppen van de bergen ... we maken er wat van, bij het Reflection Island maken we wel foto's waarop te zien is hoe het zou kunnen zijn als de bergtoppen zichtbaar zijn ... maar er staan ook teksten ..

Look deep into nature, and then you will understand everything better.

en..

If the land is well and the sea is well, the people wil thrive. ( zelfreflectie dan maar )

Over de hangbrug terug ... altijd leuk voor foto's ... en we eten in het restaurant bij het meer ... heerlijk .

Zo verrassend kan een dag verlopen. We zijn blij dat we ons hebben laten verrassen!!