Off road

5 januari 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

na gezellige avond met Joann en Andy en een goede nachtrust hebben we vandaag een excursie vanuit Christchurch... Joann brengt ons om acht uur naar het museum waar wij wachten op onze bus... Even geduld en daar is onze Safaricar, Steve is onze gids vandaag en met 15 personen... Amerikanen, Ieren, Indiërs en wij de Dutch people.

Goed zicht in de car ...mooie grote ramen het lijkt wel of je met open ramen rijdt...eerst gewoon 'on road' en na een bak koffie gaat het avontuur beginnen. We gaan 'off road' met de  "zes - wheeldrive". Geweldig mooie uitzichten over de South Alps van Nieuw-Zeeland, we komen op een punt met uitzicht over de rivier waar we straks met de 'jet boat' gaan varen. Er ligt een heel klein laagje sneeuw op de toppen .. gisteren wat sneeuw gevallen.

Een enthousiaste Steve roept ons ...het is tijd voor Jetboating .... hij brengt het als spannend en ik moet zeggen het was een geweldige ervaring ....met 70 kilometer per uur stroomopwaarts en 90 kilometer per uur stroomafwaarts en de piloot .. (hij verwelkomt ons in 'zijn kantoor' .. zo voelt zijn boot) zwaait af en toe met zijn handen en...een draai van 360 graden, whow  ... na twee keer weet ik al niet meer welke kant we op varen ... kletsnat maar echt gaaf om te doen...

Een kiwi bbq (niet zelf bbq, wij zouden het een buffet noemen) wacht ons ... een heerlijke ...salade: brood met lamsburger en een worstje ...

Nu weer on road met de safaricar naar het station van Arthurpass, wachten op de trein naar Christchurch ... een mooie treinrit met .. herkenningspunten ... de rivier, de brug, de uitzichtpunten vanmorgen en de prachtige bergen. Er worden weer heel veel foto's gemaakt vandaag. Andy haalt ons op bij het station en we worden verrast met een bbq, heerlijk vlees van de eigen koe ... verrukkelijk!

Family time is over now .. it was nice to meet our family and feel the connection...aan de andere kant van de wereld!