Reizen....reizen...reizen

26 december 2016 - Greymouth, Nieuw-Zeeland

In Nieuw-Zeeland kun je eindeloos reizen en dat doen we dan ook .... op eerste kerstdag is alles gesloten .... goed dat we gisteren direct een stuk van het coastpad gewandeld hebben, want dat zou vandaag niet gaan. We vervolgen onze route naar Westport. Onderweg een paar relax stops en op tijd op het volgende park aan het strand. Na het eten een heerlijke strandwandeling over zwart strand, de zon op onze rug als we dan terug wandelen genieten we van een mooie zonsondergang.

Heerlijk geslapen en om half elf, ready to go. Eerst naar het uitkijkpunt bij de vuurtoren, genieten en we nemen wat foto's.

Bij Punakaiki stoppen we om de Pancakes Rocks te bewonderen...de stenen pannenkoeken 30 miljoen jaar geleden over elkaar geschoven afzettingen van kalksedimenten en kleimineralen eroderen hier met verschillende snelheden sinds ze door tectonische processen blootgesteld zijn aan golven, wind en regen.

Een mooi pad door het regenwoud brengt ons bij rotsen ...prachtig!!

Rijden via Greymouth, waar we boodschappen doen en tanken, het kan wel even duren voor we weer iets tegenkomen. Een prachtige route langs de kust en door de bergen ... naar Franz Josef daar staan we nu en gaan zo nog een wandeling maken naar de 'glow worms' hole, even wachten tot de zon onder gaat anders zien we ze niet.