Oudejaarsdag

31 december 2016 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

we willen nog even schrijven over de "glow worms" ...eigenlijk moet er gewoon ..."stil" staan ...wat een prachtig natuurverschijnsel ...met een cruiseschip worden we naar de grot gebracht ...een stukje wandelen de grot in....bukken en donker, maar al mooi op zich. Dan alle lichten uit en in het aardedonker in een bootje...je raakt al je oriëntatie kwijt ...wat een lichtjes, lijkt op een sterrenhemel maar dan heel dichtbij ...daar word je vanzelf stil van!!   Zou hier wel even willen blijven alhoewel ik ook wel een beetje bang ben zo diep onder de grond, kom er steeds meer achter dat ik het het prettigst vind met twee benen op de grond .. maar dan zie je weer niet zulke mooie dingen dus ...

We slapen vannacht heel goed ...de natuur doet ons goed....als we om acht uur de gordijnen opendoen zijn de buren al weg en....we hebben niets gehoord.

Vandaag reizen we verder naar Omarama in de buurt waar nicht Ingrid vakantie houdt ... die hopen we morgen te bezoeken. Eerst terug naar Oueenstown, had gehoord dat daar nog een prachtige route is naar Glenorchy en nu we weer in de buurt zijn toch even ... nou ja 50 kilometer heen en weer terug ... kijken .... eerlijk is eerlijk het is een mooie route maar voegt aan al het mooie dat we al gezien hebben niets meer toe. Maar beter spijt van iets dat je hebt gedaan dan spijt van iets dat je niet hebt gedaan.

We volgen onze route naar Cromwell .... een fruitteeltgebied ... appels, peren, kersen, abrikozen .... Henk voelt zich hier helemaal thuis ...

Komen langs een oude goudmijn ... een mooie plek bij een rivier .... we beproeven ons geluk niet. Henk vertrouwt op zijn Oudejaarslot van Kosterman !

Zitten nu in een local pub in Omarama met live muziek ...New Years Eve...aan de overkant van het familiepark waar we met de camper staan....een gezellige drukte met veel familie's ...we zullen zien hoe de jaarwisseling hier verloopt. Wij hebben onze boodschappen gedaan ... nootjes, bier, champagne en een stukje kaas ... vier artikelen in een mandje en ik kan je vertellen dat het bijna net zoveel kost als in Zwolle een karretje vol ..... beetje overdreven maar het leven in Nieuw-Zeeland is duur ...

Wensen wij jullie veel succes met het oliebollen bakken en een gezellige, goede jaarwisseling !,