Weer op het Noordereiland

9 januari 2017 - Ohakune, Nieuw-Zeeland

Vannacht geslapen op park "lower hutt" een groot park aan de rand van Wellington. Gaan terugreizen naar boven en stoppen nog twee keer voordat we donderdag in Auckland zijn. Het eerste stuk over een hoogvlakte en...heel druk op de weg, dat zijn we niet gewend. Zelfs op de weg van Christchurch naar Picton,op dit moment de enige verbindingsweg, rij je soms alleen... Hier dus veel verkeer en geen mooie uitzichten. Pas na Palmerston North wordt het weer heuvelachtig en zien we weer veel afwisseling ...heeeel veeeel koeien in een wei....veel schapenfarms en de flora is ook weer mooier.

Stoppen bij de Raukawa waterfall... weer anders dan die we al gezien hadden...blijft prachtig zo langs de kant van de weg.

Zijn om drie uur op het park in Okahune waar we ons gaan voorbereiden op de wandeltocht van morgen: de Tongariro Alpine Crossing....een van de mooiste dag-wandelingen ter wereld. Booking op het park, vandaag niet doorgegaan vanwege slecht weer, maar....het lijkt dat we weer geluk hebben ...morgen gaat het lukken zeggen ze.

Naar de supermarkt voor het lunchpakket....zoeken wat extra suikers...dextro energie o.i.d. ...maar dat kennen ze hier niet..KitKat wel dus...dat komt goed. Tassen klaarmaken,eten en op tijd naar bed want we worden morgenochtend om zeven uur opgehaald.

We hebben de meeste kilometers er ook op zitten ....21.250 kilometer ... nog 18.555 kilometer voor de boeg.

1. Henk-Jan Bolster:
    9 januari 2017
    Prachtig reisverslag! Nog een paar dagen te gaan: wij wensen jullie een voorspoedige terugreis.
  2. Wim:
    9 januari 2017
    We genieten gewoon een beetje met jullie mee dank zij de trouwe verslagen en de prachtige foto's. Wat een schitterend land en wat een geweldige vakantie. Wij gaan zo naar bed en dan zijn jullie al volop aan de wandel. Gek idee eigenlijk. Geniet vooral heel erg van de laatste dagen. Hartelijke groet en liefs van ons.