Wasdag

7 maart 2020 - La Mamola, Spanje

Het belooft een mooie ☀️dag te worden en stellen onze reis naar Granada nog 1 dag uit ..

Worden pas om half negen wakker ... douchen, ontbijten én de was 🧺 moet gedaan worden ... de lakens weer even lekker fris, het is druk bij de wasmachines... Henk blijft wel even wachten.
Komt een kwartiertje later terug en zegt ; heb voor het eerst van m’n leven een wasmachine gevuld, als ik vraag ... hoeveel graden zegt hij... geen idee, alle vrouwen die er waren Spaanse,Engelse wilden me wel helpen... als de pieper dat de was klaar is gaat, staat hij direct op om de was in de droger te gaan doen ... zou hij het echt leuk vinden of is het die hulp van de vrouwen... 😉 Hij haalt het zelfs weer uit de droger én zegt ; wat ruikt het lekker en lekker warm en droog ... ja alles waar je zelf aandacht aan besteedt geeft voldoening.
Als ik zeg ; dus jij doet voortaan de was 🧺  moeten we allebei hard lachen.
We zullen het zien 😉

Koop ansichtkaarten bij de receptie ... voor de generatie boven en onder ons ... in het ☀️ even schrijven en dan terugbrengen hebben geen postzegels maar doen de kaarten met het geld voor de postzegels in een zakje, dat neemt iemand mee naar het postkantoor ... benieuwd wanneer ze aankomen .

Een praatje met een reisleidster van een Engelse caravanclub verklaart waarom er zoveel Engelse camperaars zijn ... Van januari tot april regelt de club hier plaatsen, organiseert excursies, eten met elkaar etc... iedereen reist op eigen gelegenheid en blijft zolang ze dat willen.
Dit jaar nog geen last van de Brexit maar hoe het volgend jaar januari zal zijn ... dat is nog een mysterie!

Tot het eind van de middag ... lezen, slapen, dan wandelen we over de boulevard ... maken gebruik van de fitness apparaten die we overal op de boulevards zien ... bewegen is altijd goed 😊

Eten in een familie restaurant, opa en oma zitten de afwas van vanmiddag nog te doen ... kies ik sardientjes... lekker maar moet er altijd nog aan wennen dat de oogjes er nog in zitten...

Nu weer gezellig in de camper na te gloeien van de ☀️warmte en weer alle tijd om te schrijven en te lezen.

Tip ... wil je ook meer tijd om te lezen, luieren of schrijven ... gewoon kleiner gaan wonen !

1. Ruud Van Pelt:
    7 maart 2020
    Het lijkt of jullie al heel lang weg zijn, terwijl het nog zo kort is!
    Mooi hoor!
  2. Magda:
    7 maart 2020
    Men is dus nooit te oud om te leren....zelfs niet om de was te leren doen.....biedt perspectief voor jou, Ria😉
    Veel plezier verder😘
  3. Ben Slingenberg:
    8 maart 2020
    Tja we zouden jaloers kunnen worden, maar gelukkig houden wij meer van onophoudelijk regen. Een tip voor een spelletje in een kleine ruimte: neem een aantal inktpatronen en maak een kegelspel! Maar Ria pas op, Henk is er steengoed in (-;
  4. C.S. Koning-Tates:
    9 maart 2020
    Kleiner wonen is ook niet alles hoor, vooral niet als je veel hobby's hebt. Dus daarvoor wel een passende ruimte zien te krijgen.
    Trouwens Ria, zo te zien was er ook een strijkplank aanwezig, moet je toch Henk ook eens laten proberen. Sterkte daarmee !!!
    Liefs voor beiden van ons