Van warm naar koud ...

16 maart 2020 - Gascones, Spanje

Goed geslapen beginnen we uitgerust aan een nieuwe reisdag ...

Een ontbijt... yoghurt met vers fruit in het ☀️

Zetten de navigatie op Burgos maar daar komen we nog niet, een reis van drie weken reis je niet in twee dagen terug.
Hebben slecht weer onderweg .. regen en zware hagelbuien, dat is wel een verandering van de warme ☀️in het zuiden naar koud weer in het midden van Spanje.
Staan nu naast een camperplaats (gesloten) aan de weg om te overnachten en hoe blij zijn we vandaag weer met ons ‘huis op wielen’  .

In Spanje is echt alles gesloten behalve de supermarkt, apotheek, bank en benzinepomp en daar moesten we vanmorgen in de rij staan ... nou lijkt de rij al snel lang want iedereen houdt afstand .. bij de buitenkassa eerst afrekenen... restaurant en shop gesloten dus geen koffie of toilet ... fijn dat we zelfvoorzienend zijn dus !!

Op de snelweg veel vrachtverkeer verder rustig .. op de matrixborden wordt aangegeven ...verboden te reizen ... en rondom Madrid ... jij bent verantwoordelijk, blijf thuis.

Op de camping gaven ze aan dat als je door de politie aangehouden wordt moet zeggen: dat je naar huis gaat .. we zien niet veel politie onderweg.

Het Spaanse landschap is nog steeds mooi maar de sfeer is er uit.

Fijn dat jullie zo mee leven met onze reis 😘

1. Ruud Van Pelt:
    16 maart 2020
    En nu is Frankrijk ook op slot!!😪
  2. Hannie:
    17 maart 2020
    Ja, als je op zo’n manier naar huis gaat, is het heel anders. Het onderweg zijn heeft nu een heel ander doel....Het is niet meer van we zien hoe ver we komen en komen we er niet, is het ook goed, maar je wil (moet) verder...En ik snap dat je wil blijven genieten van de omgeving, maar ook de omgeving is “anders”.
    Al gaat het niet hard, de lijn op jullie kaart maakt in ieder geval een lijn richting “huis”.
    Goede reis verder en liefs van ons.
  3. C.S. Koning-Tates:
    17 maart 2020
    jammer hoor om jullie reis zo te moeten beeindigen !! Maar...….wat jullie hebben gehad kunnen ze je niet meer afnemen dus bewaar alleen dat en dat was in een woord prachtig !! Voor de laatste dagen wensen we jullie veel sterkte en heel veel liefs van oom Jan en tante Rini
  4. Anette & Hennie:
    17 maart 2020
    Vorige week was het nog wel even heel anders. Zon, 25+ graden, borrelen in Antequera en lekker verder reizen. Nu op weg terug, niks open en slecht weer, pfoeee wij hadden geluk. Gelukkig hebben jullie je huisje bij je. Je zit alweer in Frankrijk hiep hiep hoera. Jammer dat het zo loopt, maar goed Spanje blijft bestaan ook na Corona.