Grensoverschrijdend

17 maart 2020 - Libourne, Frankrijk

Koud bleef het ... als we nog even de benen strekken voor het slapen gaan rijden de strooiwagens rond ... én hoe koud voelt het bed dan, extra deken maar vannacht.

Voor het slapen checken we het  nieuws over reizen naar Frankrijk en volgens de ANWB geen problemen over het wegennet.

Heel veel regen vannacht, slapen toch iets minder ... staan op tijd op, Brr koud in de camper een bordje havermout is dan een goede start én snel ....‘en route’  zetten in op Bordeaux vandaag.

Rond tien uur bereiken ons de berichten ...Voor iedereen die in Spanje zit en naar huis wil .
Vanaf twaalf uur gaan de grensovergangen met Frankrijk DICHT.
Wij zijn daar volgens onze Tom-Tom om half twee, dat gaan we dus niet halen.... voeren toch de snelheid op, drinken de koffie zelfs onder het rijden en 🤞🏻.

Altijd in om er wat van te maken bedenken we wat we kunnen vervoeren ...(goederen vervoer mag de grens wel over) ... kleding, boeken, drank 🤨  we gaan het zien.
Wordt wel wat stiller naarmate we dichter bij de grens komen, verwachten eigenlijk,  ja wat eigenlijk ..
In ieder geval zijn we in Frankrijk voordat we het door hebben... betalen voor de tolweg is de doorgang naar Frankrijk ...

Op de eerstvolgende parkeerplaats even ontladen en lunchen. We hebben weer grenzen overschreden.
Onderweg al veel meer campers gezien dan gisteren vooral reizigers uit Portugal gaan ook massaal richting huis.

In Frankrijk sowieso veel meer verkeer op de weg dan in Spanje.

Wij rijden nog tot net boven Bordeaux, onderweg één keer aangehouden door de gendarmerie (wisten niet goed wat ze met ons moesten, formulier invullen oid, maar toen Henk aangaf dat we op weg naar huis waren, zagen we een blij gezicht en kregen de aanmaning snel verder te reizen 🤨) morgen de reis rustig voortzetten door Frankrijk en dan de Belgische grens  🇧🇪 😳.

1. Magda:
    Spannende situaties dus!!
    Heel fijn dat jullie toch net op tijd waren om de grens met Frankrijk over te gaan! Hou de moed erin😘!
    We denken aan jullie !!
  2. C.S. Koning-Tates:
    Lieve Ria en Henk,
    Gelukkig op tijd de grens met Frankrijk gepasseerd. Wat een verschil in temperatuur ineens dat zal ook niet meegewerkt hebben om de teleurstellingen wat te verzachten. Jullie hebben wel het mooie weer waarom ik vroeg hier heen gestuurd. In ons tuintje was het zelfs 18 graden terwijl jullie het over strooiwagens hadden. Onvoorstelbaar !!
    Hoop voor jullie dat de rest van de thuisreis vlot verloopt.
    liefs
    Rini
  3. Ruud Van Pelt:
    17 maart 2020
    pffff. kom maar snel naar Zwollywood!!
  4. Henk-Jan Bolster:
    Beste Ria en Henk,
    Een abrupt einde van een mooie reis!
    Een spoedig verloop van het laatste stuk terugreis.
    De buurtjes
  5. Henk-Jan Bolster:
    Beste Ria en Henk,

Een abrupt einde van een mooie reis. Wij wensen jullie een voorspoedige terugreis.