Quinta dos Moinhos

14 oktober 2022 - Vila Nune, Portugal

Heerlijk geslapen bij het sportpark waar al vroeg gebruik van wordt gemaakt … gisteren zagen we ook al dat vrouwen rondjes liepen door het park … vanmorgen mannen en vrouwen, jong en oud … zou advies van de fysiotherapeut kunnen zijn 😊, iedere dag 10 rondjes … wij gaan ook meedoen … ben je toch drie kwartier aan het lopen én je kan nog een fitness parcours doen (dat zie je veel in Spanje en Portugal in parken) Probeer contact te maken om erachter te komen maar … spreken geen engels én wij geen Portugees.

Vandaag nog iets dieper het binnenland in, naar Terras de Basto en het natuurpark van de Alvão … een prachtige route, de weg slingert er lustig op los, weinig rechte stukken en de omgeving is zeer afwisselend. Zo rijden we door naaldbossen met eucalyptus ertussen dan weer een mooi terraslandschap maar … vooral veel wijngaarden.

Was het eerste stuk van Noord-Portugal wat sober en vooral industrie,  hier kan je zien aan de grote vrijstaande huizen dat dit een aardig welvarend deel van Noord-Portugal is

Het valt niet mee om de Quinta dos Moinhos bij Vila Nune te vinden … het laatste stukje steile smalle weggetjes maar als je er dan bent ….

‘Alsof je een plek bereikt en weet dat je thuis bent’

Tijd voor een siësta … om een uur of vier wil de eigenaar ons … onder het genot van een pinho verde … iets meer vertellen over de prachtige quinta….

Brabanders die 18 jaar geleden een vervallen olijfgaard met molen hebben gekocht … anderhalf jaar met 30 man aan gewerkt waardoor deze mooie plek is ontstaan … een camping en zeven vakantie woningen.

Maken een wandeling naar de rivier … worden vergezeld door de hond en een aantal geiten … prachtig 😊 zeker met de weerspiegeling in het water ….

Einde seizoen nu … nog een camper met Engelse gasten ergens ver weg … wij genieten hier van de ruimte, de rust én de stilte !