Reizen, veel zien én een prachtige ☀️dag in Águilas

4 maart 2020 - Águilas, Spanje

Blijven de kust van de Costa Blanca volgen, een kust die bij heel veel Nederlanders... de overwinteraars...populair is.
Vooral Benidorm het Manhattan aan de Mediterráneo !!

we zien drie dingen die we nog niet eerder gezien hebben... langs de kant van de weg ...mimosa die staat in volle bloei, prachtig!

Tijdens een lunch bij de zoutmeren van Santa Pola spotten we flamingo’s 🦩

én citroenplantages....

Daarna rijden we een stuk over de autostrada, vragen ons af of er iets gebeurd is... over 21 km zien we 7 auto’s, rijdt wel relaxed.

zijn om half vier op de camperplaats in Águilas, ruime plaatsen en niet druk... korte broek kan aan 26 graden ... genieten dus !!

’s avonds voorbereidingen voor het vervolg van onze reis ...via internet tickets voor het Alhambra en het Nasrid paleis geregeld .

Zijn nu in de buurt van Pulpí,

Geweldige schat

Pulpí heeft dus een geweldige schat, dat is hun reusachtige Geode, die in 1999 werd ontdekt. Het is een grot die geheel gevuld is met kristallen van kwarts en amethist waar tot wel 10 personen tegelijk in kunnen.  Hij is toegankelijk voor publiek geworden sinds augustus 2019. Dit juweel van de natuur is een uniek fenomeen door zijn grootte, de perfectie en de transparantie van de kristallen.

De geoda de Pulpí is 8 meter lang, 1,8 meter breed en 1,7 meter hoog en bevindt zich op zo’n 50 meter diepte in de oude ijzer- en loodmijnen van Pilar de Jaravia, op zo’n drie km van de kust. De temperatuur is in tegenstelling tot de grootste geode ter wereld in Mexico op 50 meter diepte zo’n 20 graden met een aangename luchtvochtigheid.

dachten als we toch in de buurt zijn ... proberen tickets te regelen maar.. er zijn 16.000 wachtende voor ons, de eerste mogelijkheid is 16 mei... jammer.

Fietsen vandaag naar het stadje Águilas, weer een mooi fietspad vanaf de camping tot aan de boulevard.
Águilas bestaat uit twee delen gescheiden door een enorme bult in zee waarop het kasteel van San Juan staat, een behoorlijke klim, (zijn net op tijd boven, bijne 13.00 uur... krijgen nog een heel even, de siësta begint) maar dan hebben we weer een prachtig uitzicht.
moeten nog even wennen aan de siësta tijd tussen één en vier bijna alles dicht ... nou ja eten en drinken kan dan uitgebreid.

Bezoeken een  klein museum waar we kunnen zien hoe een soort gras verwerkt werd .. manden, schoenen, vloerkleden echt ambachtelijk werk.

via smalle, steile straatjes .... gelukkig hebben we e-bikes... fietsen we terug en genieten vanmiddag van lezen en luieren.

weet je dat ...

wij meestal de jongste camperaars met de kleinste camper zijn 😉

1. Wim:
    4 maart 2020
    Heerlijk om je dan toch zo jong te kunnen voelen.....
    Niet te geloven dat jullie geen kaarten meer kunnen krijgen voor het Alhambra.
    Blijft dan mooi staan voor een volgende mooie reis, toch?
  2. Jelly van Pelt:
    5 maart 2020
    Wat blijft het bijzonder om jullie zo helemaal te volgen. Ria je bent een geboren schrijfster en ook de foto's illustreren een prachtig beeld van jullie reis. Wat treffen jullie het met het weer! We blijven jullie volgen
    Liefs Ruud en Jelly
  3. Hannie:
    5 maart 2020
    Regendruppels tikken op het dakraam van de tuinkamer.
    Regendruppels maken belletjes in de vijver en springen dan omhoog.
    Kringetjes blijven achter.
    Het is donker en grijs.
    Hoe heerlijk om dan bij de warme kachel jullie verhaal te lezen.
    Hoe jullie genieten van dat wat jullie zien, ervaren en doen geeft warmte....
    We genieten er van.
    Liefs van ons.
  4. C.S. Koning-Tates:
    6 maart 2020
    jullie mimosa, wij volop narcissen en crocussen en niet te vergeten de vogels voor ons raam. De bonte specht alweer gesignaleerd. Het voorjaar wil beginnen, maar die temperatuur he, voor ons nog te koud. Sturen jullie wat warmte hier heen voor onze oude botten ???? Morgen vieren we de verjaardagen van Hans en Peter in Wilnis.
    Groetjes en liefs van ons.
  5. Ruud Van Pelt:
    7 maart 2020
    Mooi dat jullie naar het Alhamra gaan. ooit nog eens een wens van mij. Blijf genieten tussen die oudjes!!