le depart est magnifique

23 juni 2023 - Samoëns, Frankrijk

wat een prachtige wandeldag ….

als we met de bus in Chapelle l’Abondance (echt een wintersport plaatsje met prachtige chalets)  aankomen herkennen we direct waar we vorig jaar gestopt zijn én na een bakje ☕️ bij de boulangerie gaan we van start.

even wennen aan de rugzak, toch wel gewicht,  zeker met 3 flesjes water erin én het is ☀️ weer dus weinig kleren aan betekent alle kleren in de tas 😉

klimmen, klimmen, klimmen, we starten op 1020 meter en onze refuge Trébentaz ligt op 1860 meter al het ‘luie zweet’ zijn we dus wel kwijt 😉

maar wat een mooie uitzichten, blijven zicht houden op de ‘Vallee d’Abondance’ genieten van de schitterende natuur … veel soorten bloemen en na het zware onweer gisteren ziet alles er weer groener uit … de eerste koeien met bellen horen we  (word ik blij van) .. zien een bijzonder koeienras ( jullie mogen raden .. zijn het koeien of zijn het paarden 😉) als we boven de bomen grens uitkomen zien we de refuge hoog tegen de bergkam liggen … dan zijn we er zeker nog niet, nog even door klimmen, de koekoek roept ons én wat zijn we dan blij als we bij de refuge zijn … we zijn de eerste gasten (na de winter) er kunnen 26 mensen overnachten, vandaag zijn we met 8 én we zijn zeker niet de oudste 😉

de voorbereidingen voor het eten zijn in volle gang kunnen straks zo aanschuiven maar eerst een warme douche én genieten op het terras.

en op dag 1 geen afval kunnen vinden de rugzak van Alpie bleef dus leeg !

1. A.C Meijvogel:
    24 juni 2023
    👍🏻👍🏻 ziet er schitterend uit.
  2. Henri:
    24 juni 2023
    Gaaf hoor! Ik vind het, ook al zijn jullie niet de oudste, stoer hoor
  3. Jelly en Ruud:
    25 juni 2023
    Wat een fikse wandeling, en strak blauwe lucht zo te zien. Fijn dat jullie zo aan konden schuiven. Wel een beetje jaloers hoor
  4. Dorien:
    25 juni 2023