Door de cahorros van Monachil én Tapas eten met Hennie en Anette

10 maart 2020 - Antequera, Spanje

Na de overweldigende dag van gisteren in het Alhambra... ‘s nachts  houdt me dat altijd nog bezig ... gaan we de bergen in.

Wandeling door een kloof voor de poorten van Granada.
Een spectaculaire tocht ... over een hangbrug, soms op onze knieën of met behulp van je handen om de rotsuitstulping heen... geweldig en wat zijn we ‘blij, trots, dankbaar’ dat we dat nog kunnen.
Als we door de kloof zijn tijd voor de lunch én wat hebben we weer prachtig ☀️weer, delen onze indrukken en allebei hetzelfde gevoel .. bergen stralen macht uit en de zee kracht .
Over een hangbrug naar de andere kant van de kloof en dan buitenom terug ... eerst een half uur flink klimmen ... zo’n 400 meter hoogteverschil ... dan dalen we tussen de olijfgaarden weer af naar Monachil.

We vervolgen onze reis naar Ronda, de sinaasappelplantages en de plastic kassen zien we niet meer,  nu kilometers lang olijfgaarden, maar we hebben een tussenstop in Antequera waar we onze vrienden Hennie en Anette ontmoeten.
Bijzonder zo ver van huis en dan op hetzelfde moment zo vlak bij elkaar ... Parkeren onze camper op een camperplek die Hennie en Anette vanuit hun huisje zien ... mooie rustige plek daar kunnen wij wel slapen maar eerst gaan we naar ’ hun plekje ‘ prachtig boven het centrum van Antequera... een biertje op de patio, dan dalen we via trappen af naar het centum.

In goed gezelschap smaakt alles ... we hebben een gezellige avond met overheerlijke tapas.
...weer effe honderduit Nederlands gekletst ...... dat lukt ons toch beter dan Spaans 😉