Ronda

11 maart 2020 - Ronda, Spanje

Wat wij prettig vinden aan reizen met de camper ... kleine stukjes reizen meestal rond de honderd kilometer... over mooie rustige wegen waar we veel zien van de omgeving.
We rijden vandaag door heuvelachtig gebied waar de hellingen dicht begroeid zijn met eindeloze rijen olijfbomen.
Het mooiste is eigenlijk de kleur van de bodem die varieert steeds tussen beige, geel, bruin en felrood ... probeer het op de foto vast te leggen maar dat valt niet mee .. ook in de rotsen zie je dezelfde kleuren.

Rond de middag in Ronda één van de mooist gelegen steden van Spanje. De stad ligt bovenop een rotsplateau dat wordt doorsneden door de steile Tagokloof van ruim 100 meter diep ...neem een paar foto’s maar m’n hoogtevrees krijgt hier vrij spel, wandel toch liever door de kloof dan zicht van bovenaf ...wel indrukwekkend zo’n diepe kloof.

Wandelen door het park schitterend uitzicht op de heuvels rondom de stad en komen bij de ‘Plaza de Toros’. de arena voor stierenvechten, is één van de mooiste en oudste van Spanje en in ieder geval de grootste ter wereld.
Stierenvechten een diepgewortelde traditie in Spanje die nu niet veel meer gehouden worden.

Een toeristisch plaatsje waar een gezellige drukte heerst ... veel winkeltjes met kaas, olijfolie, wijn én overal aan het plafond de serranoham die met de hand gesneden wordt.

Vinden een leuke camping ... in het binnenland rustiger dan aan de kust... geen overwinteraars.We kunnen nog lang buiten zitten geen wind en een heerlijke temperatuur.
Morgen een rustdag, en ons voorbereiden op de witte dorpen route.

Als het donker is genieten we nog even van een prachtige sterrenhemel...Hennie heeft ons gisteren Venus én het zeven gesternte laten zien ... leuk om te weten, ook dat speelt een rol in de boeken van de zeven zussen.

1. Wim:
    12 maart 2020
    Goh, als ik de foto’s zie en jullie verhaal lees waan ik mij ook weer in Ronda. Het landschap, de kloof, de Plaza del Tores (waar ik stier Henk toen getemd heb😂 althans in mijn dromen😉) maar ook de andere plaatsen in Andalusië die we nog kennen van onze reis een paar jaar geleden. Heerlijk en wat genieten jullie er ook overduidelijk van. Houd dit vol hoor zo samen👍🚍🍷🍽🏜