Wai-O-Tapu

21 december 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Gelukkig is Sjaak op tijd wakker en na het snelle ontbijt richting Wai-O-Tapu en we zijn zeker niet de enigen. Elke dag om kwart over tien is er een uitbarsting van een geiser ..(helpen ze de natuur een handje mee) gebeurt nog wel natuurlijk maar niet zo vaak. Hier vertellen ze een stukje geschiedenis bij en dan met z'n allen wachten tot de geiser spuit. Vervolgens naar het thermische gebied, vol met ingezakte kraters, koude en kokende poelen van modder, water en stoomwolken. Veel kleurenvariatie in het gesteente wijst op de aanwezigheid van een groot aantal mineralen. Echt prachtig soms geloof je niet wat je ziet ..bekijk de foto's ..zo zie je het dus echt..lunchen bij de camper, vandaag een stralende dag en warm ...genieten dus van de zomer hier. We vervolgen onze route naar Gisborne via de kust en dwars door de bergen. Even ter geruststelling voor sommige thuisblijvers, we hebben een meedenkende tomtom, als er te hard gereden wordt geeft hij een signaal en als Henk en Sjaak wisselen en Sjaak net een half uur achter het stuur zit zegt de tomtom: "you have dryving the car more than two hours", take a break ...volgende keer toch de motor even afzetten. Geweldig mooi zoveel afwisseling.  Zien ook de Christmastree van dichtbij .. prachtig in bloei en ze zeggen goed voor je ziel .. dat komt ook weer goed dus ...We staan nu op een camping aan de kust en terwijl ik dit stukje schrijf genieten we van het opkomende water en het geluid van de golven ... heerlijk !!